حضرت الله آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضاییه سلام علیکم کاری ندارم که قوه قضاییه را چه طور تحویل گرفتید، اما میدانیم قوه زیر نظر شما به لحاظ ساختاری، مدیریتی و نظارتی دچار ایرادات مهمی است، اطاله یک پرونده به چند سال چگونه قابل توجیه است وقتی به راحتی موجب تضییع حقوق و آبروی مؤمنین، […]

حضرت الله آملی لاریجانی
رئیس محترم قوه قضاییه
سلام علیکم

آملی لاریجانیکاری ندارم که قوه قضاییه را چه طور تحویل گرفتید، اما میدانیم قوه زیر نظر شما به لحاظ ساختاری، مدیریتی و نظارتی دچار ایرادات مهمی است، اطاله یک پرونده به چند سال چگونه قابل توجیه است وقتی به راحتی موجب تضییع حقوق و آبروی مؤمنین، ناامیدی مردم از احقاق حقوقشان، جسارت مجرمان در اجرای جرم، سوءاستفاده دشمنان و تحمیل هزینه برای نظام میگردد؟!

حضرت آیت الله آملی لاریجانی ! تلاشهای شبانه‌روزی و نگاه برجسته فقهی و سیاسی و موضع گیریهای به هنگام شما در مسائل روز قابل ستایش است، اما برای مدیریت این قوه عظیم و حیاتی که بقای نظام امروزه به کارآیی آن منوط است، به ابزارهای نوین و به‌روز مدیریتی و نظارتی نیاز دارید، به دادگاه‌ها و قضات تخصصی در بخش‌های مختلف محتاجید و باید در آموزش، انتخاب، توجیه و نظارت در خصوص قضات به دنبال یک تحول عظیم باشید.

بارها از شما شنیده‌ایم که در خصوص تعداد قضات در مضیقه‌اید و آن را عامل اطاله دادرسی میدانید، اما در کشوری که روزانه حدود ۱۷۰۰۰ چک برگشتی وجود دارد که به راحتی با اصلاح روند فعلی صدور دسته چکهای بدون پشتوانه قابل کاهش هستند، چرا اول نباید به دنبال اصلاح رویه‌ها و قوانین بود؟! لذا باید با اصلاح قوانین و رویه‌های ناکارآمد و تحول در سازمان بازرسی، به فکر کاهش کمی و کیفی ورودی‌های قوه قضاییه و تقویت بازدارندگی در وقوع جرائم باشید.

حضرت آیت الله آملی لاریجان ! درپایان از خداوند منان میخواهم بتوانید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه عزت و اعتبار نظام، رهبری، مردم و ناامیدی مجرمان و معاندان باشید و در خاطر داشته باشید که به فرموده پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله، حکومتها بدون دین میمانند اما باظلم خیر! پس در حفظ نظام که اوجب واجبات است، با تحقق سریع و صریح عدالت کوشا باشید.

والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته