عده ای هستند که می‌گویند یا نامه می نویسند امام خامنه ای ۳۰ سال در جایگاه رهبر جامعه بوده است پس ایشان مقصر مشکلات کشور هستند! این را چه کسانی می‌گویند؟! همان اشخاص و جریان‌هایی که ده‌ها سال بر مصادر امور قانون‌گذاری، اجرایی، فرهنگی و… نشسته بودند و هر کاری که خودشان صلاح دیده‌اند انجام داده‌اند! […]

عده ای هستند که نقل قول از رهبری فعلیت ولایت رهبر مقصر اصلی مشکلات کشور است؟!می‌گویند یا نامه می نویسند امام خامنه ای ۳۰ سال در جایگاه رهبر جامعه بوده است پس ایشان مقصر مشکلات کشور هستند! این را چه کسانی می‌گویند؟!

همان اشخاص و جریان‌هایی که ده‌ها سال بر مصادر امور قانون‌گذاری، اجرایی، فرهنگی و… نشسته بودند و هر کاری که خودشان صلاح دیده‌اند انجام داده‌اند! نه آن کاری را که اسلام، امام و رهبری خواسته‌اند!

همان‌هایی که وقتی رهبری گفت اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنید مبنی بر این که در گام اول از همین سرمایه‌ها، نیروهای انسانی و منابع داخلی استفاده کنید، اقتصاد مقاومتی را هم مشروط به جذب سرمایه خارجی کردند! و حتی کارگر خارجی وارد نمودند و در عوض سرمایه‌داران، فعالان اقتصادی و نخبگان داخلی را هم از دست دادند یا ورشکسته و از کار بیکار کردند!

همان‌هایی که وقتی رهبری فرمودند علوم انسانی را اسلامی کنید گفتند کجایش را اسلامی کنیم!

همان‌هایی که وقتی رهبری فرمودند به دشمن اعتماد نکنید و به او بدبین باشید این جمله را به سخره گرفتند و با خوش‌بینی و اعتماد به او، کشور را دچار خسارت کردند!

همان‌هایی که به جای اسلامی کردن، شعار جدایی دین از سیاست دادند و در انتصابات و فعالیت‌های خود، نگاه سکولار را ترویج و اجرایی کردند!

همان‌هایی که وقتی امام و رهبر جامعه گفتند مسئول باید ساده‌زیست باشد خاطرات رنگارنگ از تفریحات و زندگی اشرافی خود منتشر کردند و ساده‌زیستی را با عوام‌فریبی مترادف خواندند!

همان‌هایی که وقتی امام و رهبر جامعه گفتند با فساد و مفسد برخورد کنید برای منتسبان و منصوبان فاسد خود خط قرمز تعریف کردند و برخورد با ایشان را به منزله جنگ اعلام کردند!

همان‌هایی که وقتی گفته شد با نجومی‌بگیران برخورد کنید گفتند با بگیر و ببند درست نمی‌شود! و این‌ها ذخیره و امانتدار هستند! و حتی حقوق نجومی ۲۰ میلیون تومانی را برای‌شان قانونی کردند!

همان‌هایی که وقتی رهبری گفتند مجموعه‌های حاکمیتی اعم از دولت و مجلس به دنبال استفاده از کالاهای ایرانی باشند، از خودرو تا تجهیزات سالن‌های همایش و کفپوشهای مجلس را از کالاهای خارجی ابتیاع کردند!

همان‌هایی که وقتی امام و رهبری اصرار دارند حکومت باید نسبت به کمال و معنویت و هدایت حساس باشد، گفتند به دولت چه ربطی دارد که مردم را بهشتی کند!

همان‌هایی که وقتی امام و رهبری گفتند مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنید گفتند مشکلات اصلی مردم، قانون حجاب، نظارت استصوابی و حصر است!

همان‌هایی که وقتی رهبری فرمودند اسلام ناب محمدی را اجرایی کنید و نه اسلام آمریکایی مصطلح به رحمانی، بارها و بارها از اسلام رحمانی سخن گفتند!

همان‌هایی که وقتی رهبری فرمودند در تنظیم برجام خطوط قرمز مذاکرات هسته ای و در اجرای آن، شروط ۹ گانه ایشان و شرایط مجلس رعایت گردد، به دروغ مدعی شدند همه را رعایت کرده‌اند ولی نکردند!

همان‌هایی که وقتی رهبری گفتند من از فریبکاری دشمن در مذاکرات نگرانم، پاسخ دادند نگران نباشید دکانتان کساد نمی‌شود!

همان‌هایی که وقتی رهبری خواستار استفاده از مدیران لایق، جهادی و انقلابی شدند ژنرال‌های خودخوانده‌ی تنبل، پیر، بدسابقه، رانتی، سودجو و اشرافی خود را بر امور مردم تحمیل کردند!

همان‌هایی که وقتی رهبری فرمودند بهترین و تنها راه خنثی کردند تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است گفتند بدون توافق با آمریکا حتی مشکل آب خوردن مردم هم حل نمی‌شود!

همان‌هایی که با وجود تاکیدات رهبری برای حمایت از کشاورز داخلی گفتند کشاورزان دولت را درک کنند که خرید محصولات خارجی برایش به صرفه‌تر است!

همان‌هایی که باوجود این که می‌بینند رهبری به حمایت از هنر سازنده، انقلابی و ارزشی تأکید دارند می‌گویند هنرمند ارزشی و غیرارزشی نداریم!

همان‌هایی که بجای تبعیت از قانون اساسی و نتیجه آرای مردم در انتخابات پرشور قانونی، بر قانون شوریدند و از دشمن درخواست تحریم کردند و حتی نقاط ضعف اقتصاد را گرا دادند!

همان‌هایی که امروز نان‌خور شبکه‌های دولتی آمریکا و انگلیس هستند و علیه انقلاب و مردم سنگ‌اندازی می‌کنند!

همان‌هایی که در مواردی که با قوای دیگر مشکل دارند بجای این که از رهبری درخواست شورای حل اختلاف قوا بنمایند، خودشان به دعواهای علنی و گروکشی و بگم بگم می‌پردازند!

همان‌هایی که دستورات اکید رهبری درباره جدی گرفتن تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را ناشنیده گرفتند و حتی برای‌شان بسترسازی کردند!

همان‌هایی که به جای دنبال کردن اقتصاد غیرنفتی که بیش از ۲۰ سال پیش رهبری به آن دستور دادند، دل از اقتصاد نفتی نکندند!

همان‌هایی که باید سیاست‌های کلی نظام که با مشورت مجمع تشخیص تهیه و با امضای رهبری ابلاغ شده است را در حوزه‌های مختلف اجرا کنند ولی به درستی اجرا نمی‌کنند!

آری! اگر کشور بر اساس نظرات رهبری اداره شده بود، همه باید ایشان را مقصر مشکلات کشور معرفی می‌کردیم! اما مگر در چند بخش نظرات ایشان رعایت و اجرایی شده است! جز این که هر جایی نظرات ایشان واقعا در دستور کار قرار گرفته است مردم شیرینی اثرش را چشیده‌اند؟!

و بعد با این وضع از یک سو اگر رهبری در کاری مستقیما دخالت کند او را دیکتاتور و مستبد می‌خوانند! و اگر در جایی هم دخالت نکند و به توصیه، مطالبه‌گری و روشنگری بسنده کند او را ناکارآمد می‌خوانند!

هر جایی که دنبال شریک ناتوانی‌های خود می‌گردند که عموما هم ناشی از بی‌توجهی به آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری است، به دروغ مدعی می‌شوند که همه چیز را حتی در جزئیات با رهبری هماهنگ کرده است! و حتی اجازه گرفته‌اند تا رهبری را مقصر مشکلات کشور نشان دهند! و در جاهای دیگر، جایگاه رهبری را جایگاهی استبدادی معرفی می‌کنند که نباید در امور دخالت کند!

آری! کاش جریاناتی که امروز رهبری را مقصر مشکلات کشور معرفی می‌کنند کلاه خود را قاضی کنند! که چقدر به حرف رهبری گوش داده‌اند که امروز انگشت اشاره‌شان به سمت اوست؟!

و البته با این وجود، رهبری هرگز از مسئولیت خود فرار نکرده‌اند و خودشان را نیز به عنوان مقصر مشکلات کشور و همراه با سایر مسئولان کشور خطاب مخاطب قرار داده اند و شرمنده خوانده‌اند. لیکن همانطوری که ایشان بارها فرموده‌اند و در عمل هم نشان داده‌اند، عمیقا به رأی مردم اعتقاد دارند و از انتخاب مردم حمایت میکنند. ایشان حتی در جایی که نظر مردم را درست نمی‌دانند، هم‌زمان با روشنگری و هدایت، فرصت کسب تجربه و رشد را برای‌شان فراهم می‌آورند.

امروز اگر احترام نظام و رهبری به رای و نظر مردم اثبات نشده بود، قطعا دشمنان این کشور هم مردم را به انتخابات تشویق نمی‌کردند! آن هم در نظامی که ۴۰ سال از عمرش را تنها با دو رهبر حکیم و فرزانه سپری کرده است.