مصاحبه ام با سایت جبهه انقلاب فرهنگی گیلان در خصوص ۹ دی

  پرینت
شناسه خبر : 2571 | تاریخ انتشار : 27 دسامبر 2014 - 15:57 | تعداد دیدگاه : ۰ |

نظرشما را به مصاحبه ای که سایت رسمی جبهه انقلاب فرهنگی استان گیلان در خصوص حماسه ۹ دی با حقیر انجام داده است، جلب می نمایم: سراج: به نظر شما دلیل وقوع فتنه ۸۸ چه بود؟ آقاجانی: وقتی می گوییم دلیل فتنه مسلماً باید به دنبال فتنه گری و دلیل فتنه گری بگردیم، در کشوری که […]

نظرشما را به مصاحبه ای که سایت رسمی جبهه انقلاب فرهنگی استان گیلان در خصوص حماسه ۹ دی با حقیر انجام داده است، جلب می نمایم:

سراج: به نظر شما دلیل وقوع فتنه ۸۸ چه بود؟

مصاحبه در مورد 9 دیآقاجانی: وقتی می گوییم دلیل فتنه مسلماً باید به دنبال فتنه گری و دلیل فتنه گری بگردیم، در کشوری که تمام شئون آن از طریق مردم انتخاب می شوند، بالاترین دلیلی که فتنه گران به فتنه گری روی می آورند این است که برای کسب منافع و مقاصد خود از کسب نظر و حمایت مردم در کوتاه مدت یا حتی میان مدت ناامید شده باشند. در چنین شرایطی، افرادی که برای رسیدن به مقاصد خود حاضر باشند به چارچوب های قانونی و نظرات مردم پشت کنند، از هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می کنند و به خصوص که اگر راهکارهای امتحان شده و کلاسیک و حامیان مشخصی نیز برای چنین مسئله ای وجود داشته باشد. نگاهی تطبیقی به عواملی مانند اولاً تقویت روز به روز بنیه داخلی و خارجی انقلاب اسلامی و به خصوص جایگاه ولایت فقیه و ثانیاً به خطر افتادن منافع پایگاه های قدرت و ثروت و ثالثاً دشمنی های کینه توزانه ی استکبار جهانی نسبت به انقلاب و نهایتاً روشی مانند اتهام تقلب انتخاباتی، در قالب برنامه های کلاسیک امتحان باعث شد تا تمام اضلاع هرم فتنه در کنار هم قرار بگیرند و فتنه با تمام ابعاد خود شکل بگیرد.

سراج: مهمترین پیام ۹ دی چیست؟

آقاجانی: وقتی به عامل بروز حادثه ی تاریخی ۹ دی نگاه می کنیم می بینیم که آنچه در نهایت باعث بهم خوردن بساط فتنه شد در ۳ عامل ریشه داشت، اول این که فتنه گران نتوانستند هیچ دلیل قانع کننده ای برای کسانی که تهمت تقلب را باور کرده بودند ارائه کند، دومین دلیل این بود که نظام نهایت فرصت را برای بازگشت ایشان و حامیان شان به قانون قائل شد و سومین و مهترین دلیل نیز در غیرت دینی مردم متبلور گردید. وقتی ۲ عامل اول باعث ریزش چشمگیر مردمی شد که اتهام تقلب را باور کرده بودند، عملاً یک جمعیت قلیل و هتاک در کنار فتنه گران باقی ماندند که عملاً به ارزش های اسلامی و انقلابی و ملی همین مردم توهین می کردند و این توهین ها برای مردم غیور ایران اسلامی آنچنان سخت بود که در اقدامی خودجوش، تتمه ی بساط فتنه را بر هم چیدند.

سراج: مردم گیلان یک روز جلوتر از همه کشور  و در ۸دی ۸۸ به میدان آمدند. تحلیل شما از این پیشگامی مردم گیلان چیست؟

آقاجانی: نسل میرزا کوچک خان، همواره در مقاطع مختلف تاریخی و حتی نحوه ی اسلام آوردنشان، نشان داده اند که به لحاظ غیرت و بصیرت دینی در مراتب بالایی قرار دارند و اگر چه شاید فاصله ی ۸ دی تا ۹ دی تنها یک روز باشد اما باید توجه داشت که همواره شروع کنندگان یک جریان نقش بیشتری نسبت به ادامه دهندگان آن دارا هستند و در حوادث بزرگ تاریخی چه بسا حتی یک روز نیز نقش به سزایی در تغییر مسیر تاریخ ایفا کند و به همین لحاظ همین یک روز را که توسط انقلابیون و حزب اللهی های گیلان رقم خورد نیز باید مغتنم و بزرگ داشت.

سراج:  فتنه گران با شیوه های مختلف به دنبال کم جلوه دادن حماسه ۹ دی هستند؟ وظیفه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این زمینه چیست؟

آقاجانی: مطمئناً کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم در فتنه نقش داشتند و یا به فتنه گران چشم امید دوخته بودند نمی توانند از روز ۹ دی که مصداق بصیرت و غیرت دینی مردم ایران بود دل خوشی داشته باشند و به همین لحاظ مطمئناً در جهت ۲ عمل  بر خواهند امد، اول این که سعی خواهند کرد تا از اهمیت این روز ملی، انقلابی و اسلامی بکاهند و دوم این که اهداف عالیه ی آن را با تحریفش به شکل دیگری جلوه دهند که فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز برخود فرض می دانند ضمن خنثی کردن این دو نقشه ی شوم، این روز را با تمام ابعاد مهم و حیاتیش زنده نگاه دارند.

سراج: مهم ترین وظیفه نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از وقوع رخدادی شبیه فتنه ۸۸ چیست؟

آقاجانی: مهمترین عوامل برای جلوگیری از وقوع فتنه های مشابه و حتی سخت تر از فتنه ۸۸ را می توان به این شکل برشمرد:

  • حضور در صحنه و رصد جریان های سیاسی داخلی و خارجی و افشای فعالیت ها و نقشه های آنها قبل از این که اقدامات خود را به عینیت برسانند که یقیناً این اقدام باید به صورت کاملاً حساب شده و بدور از امکان مظلوم نمایی برای بدخواهان و منطبق با خط مشی رهبری صورت گیرد.
  • بصیرت افزایی در جهت ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی همه ی اقشار جامعه به نحوی که جریان های فتنه گر نتوانند از سادگی و زودباوری مردم و حتی خواص سوءاستفاده بنمایند و بر موج تنش های اجتماعی سوار شوند.
  • افشاسازی ماهیت رسانه های معاند ماهواره ای و اینترنتی در جهت خنثی سازی نقش آنها در خبرسازی هایی که معمولاً برای بروز فتن و تشدید آنها بر عهده می گیرند.
  • ایجاد اعتماد بیشتر در قبال شخصیت ها، تریبون ها و نهادهای انقلابی که این عمل هم مستلزم اصلاح فرایندها و رفتارهای ایشان و نقد منصفانه است و هم مستلزم پاسخگویی سریع و صریح به شبهاتی که علیه ایشان مطرح می شود، در بسیاری از موارد برای این که فتنه ای شکل بگیرد حامیان حقیقی و حقوقی انقلاب را مورد انواع اتهامات قرار می دهند که در آن موقع دفاع بسیار سخت خواهد بود ولی تا قبل از بروز فتنه باید ضمن پاسخگویی به شبهات، دلسوزانه و منصفانه نقد کرد تا جلوی سوءاستفاده های احتمالی آتی گرفته شود.

لینک مصاحبه: فتنه گران یک جمعیت قلیل و هتاک بودنند

برچسب ها
نوشته های مشابه
خاتمی فتنه گر ، کمپین پشیمانم را یک دسیسه خواند!
حجاریان و مدعیان تدلیس انتخاباتی در سال ۸۸، امروز کجایند؟!
بصیرت فتنه گران ، مضحک ترین «ترکیب واژه» در این روزها
پیرامون پروژه «آشتی ملی» و اشتباهی در معرفی ابعاد اصلی و فرعی فتنه ۸۸
پیرامون نظرات سلیمی نمین در برنامه جهان آرا با موضوع حصر سران فتنه
تحریف ۹ دی ، پس از تحریف واقعیت فتنه در دستور کار حامیان فتنه
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.