در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نگاهی گذرا به چند تناقض و تحریف در اجرای اقتصاد مقاومتی که با کمال تأسف در نگاه برخی از مسئولان کشور وجود دارد خواهیم داشت: ۱- به جای تکیه به درونزا بودن و تکیه به توان داخلی در اقتصاد، چشم امید به خارج دوخته و دست تمنا به بیگانه […]

اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی

در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، نگاهی گذرا به چند تناقض و تحریف در اجرای اقتصاد مقاومتی که با کمال تأسف در نگاه برخی از مسئولان کشور وجود دارد خواهیم داشت:

۱- به جای تکیه به درونزا بودن و تکیه به توان داخلی در اقتصاد، چشم امید به خارج دوخته و دست تمنا به بیگانه دراز باشد.

۲- برخی از مسئولان در عین لقلقه زبانی واژه اقتصاد مقاومتی، با افرادی که در سمت های حساس اقتصادی بکارگمارده اند، مشترکا کتاب و مقاله علیه استقلال و خودکفایی نوشته اند.

۳- به اسم باز کردن راه صادرات برای کالای ایرانی و درحالی که صنعت و تولید نیمه تعطیل و راکد داخلی، رمقی برای رقابت در بازارهای خارجی ندارد، تنها برای پهن کردن اتوبان واردات بستر سازی می کنند.

۴- در حالی که اعتقادی به وجود دشمن خارجی و لزوم مقابله با او ندارند، حرف از اقتصاد مقاومتی می زنند که مبنایش خنثی کردن نقشه های دشمنان برای ضربه به اقتصاد کشور است.

۵- برای اجرای اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن نقشه های دشمن برای ضربه به اقتصاد کشور، به دنبال توافق و تعامل با او برپایه خوشبینی به او هستند!!