چندی پیش کلیپی کوتاه و کمتر از دو دقیقه با این توضیح منتشر شد که گشت ارشاد دختری جوان را با دستبند و به زور به جرم بد حجابی روی صندلی جلوی ماشین مینشاند و این فرد روی دختر مینشیند تا مانع از تقلا کردن شدختر شود، و در انتها نیز مأمورین و مسئولین امنیت […]

ershadچندی پیش کلیپی کوتاه و کمتر از دو دقیقه با این توضیح منتشر شد که گشت ارشاد دختری جوان را با دستبند و به زور به جرم بد حجابی روی صندلی جلوی ماشین مینشاند و این فرد روی دختر مینشیند تا مانع از تقلا کردن شدختر شود، و در انتها نیز مأمورین و مسئولین امنیت کشور را مورد سرزنش قرار می دهد، اما با توجه به جدی شدن طرح گشت نامحسوس امنیت اخلاقی که به مبارزه با معتادان، قاچاقچیان، رانندگی های خطرناک، اشرار و مزاحمان نوامیس و …، توسط مأموران پلیس و ضابطین آموزش دیده قضایی و تنها با تنظیم گزارش قرار است انجام شود، انتشار دوباره این کلیپ در دستور کار مخالفان این طرح قرار گرفته است که چند نکته را باید در مورد آن مورد توجه قرار داد:

۱- دلیل بازداشت بدحجابی گفته شد که این نه در فیلم مشهود است و نه دلیلی بر ان ارائه شده است.

۲- گفته شده دختر بی گناه!! اصل بر این هست که پلیس وقتی کسی را بازداشت و یا تعقیب میکند دلیلی قانونی برای آن وجود دارد پس اینجا هم مطابق این اصل، پلیس دلیلی قانونی برای بازداشت این خانم دارد مگر این ادله ای خلاف این مسئله ارائه می گردید.

۳- با تعداد زیاد خانم ها و آقایان پلیس در آن محل و حضور مردمی که در حال فیلمرداری هم هستند، نشستن پلیس روی این دختر چه توجیهی می تواند برای پلیس داشته باشد؟!!!

۴- فردی که پا یا دست آن به شیشه جلوی ماشین برخورد میکنه رنگ لباسش راه راه هست ولی رنگ مانتوی خانم مورد نظر سیاه است و اتفاقا پسری که با پلیس درگیر شده و به ماشین انتقال داده شده رنگ لباسش راه راه می باشد.

۵- پلیس مظهر اقتدار و امنیت در جامعه است و نباید با جیغ و داد کردن یک متهم، نیروی انتظامی را محکوم بکنیم و آنها را به بی رحمی و سنگدلی و بی قانونی متهم کنیم و حال این که فردی که در برابر قانون ایستادگی میکند مجرم و قابل سرزنش است.

۶ در حالی که روزی نیست که در یکی از کشورهای مدعی حقوق بشر غربی، خبر تیراندازی و کشتن یک فرد بی دفاع توسط پلیس منتشر نشود، انتقاد به صرف شیوه بازداشت یک مجرم که اصلاً در مورد جرمش هیچ اطلاعات موثقی ارائه نشده است حاکی از عناد و خصومت دارد.

۷-البته منکر وجود هرگونه بی قانونی یا بی مسئولیتی برخی افراد در سیستم اداری یا انتظامی و قضایی نیستیم ولی قطعاً بر اساس یک کلیپ نمی تواند کل یک مجموعه و نهاد را زیر سؤال برد.