جناب آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت سلام علیکم اخیراً ادعا کردید که قصد داشتید با یک فعالیت اقتصادی هزینه ماهانه ۱۵۰ میلیون تومانی خود را تأمین کنید و به همین دلیل به ساخت مجتمع آدینه رشت اقدام کردید، اما: ۱- آیا بهتر نبود کسی را برای سروسامان دادن به فعالیت‌های اقتصادی خود انتخاب کنید […]

آیت الله قربانی امام جمعه رشت مجتمع آدینه رشتجناب آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت

سلام علیکم

اخیراً ادعا کردید که قصد داشتید با یک فعالیت اقتصادی هزینه ماهانه ۱۵۰ میلیون تومانی خود را تأمین کنید و به همین دلیل به ساخت مجتمع آدینه رشت اقدام کردید، اما:

۱- آیا بهتر نبود کسی را برای سروسامان دادن به فعالیت‌های اقتصادی خود انتخاب کنید که از سلامت لازم برخوردار باشد؟! آیا لازم بود شخص پرمسئله‌ای مثل مهدی مجرد را قریب ۱۵ سال به عنوان رئیس دفتر خود بگمارید و همه فعالیت‌های دفتری، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و حتی اداره حوزه علمیه رشت را نیز به او بسپارید و بجای این که بر عملکرد او نظارت کنید، حتی به توصیه‌های دلسوزانه و مسئولانه نیروهای انقلابی و ولایی نیز توجهی نکنید؟!

۲- جناب آیت الله قربانی! آیا لزومی داشت پروژه اقتصادی شما در حریم رودخانه و در موقعیتی که قانوناً نباید هیچ سازه‌ای در آنجا ساخته شود، اجرا گردد؟! آیا شما نباید در برابر این اقدام و اقدامات مشابه غیرقانونی مجموعه‌تان می‌ایستادید؟! آیا کسب درآمد از چنین مسیری قابل دفاع بود؟! این قدر قابل دفاع که در پاسخ به منتقدان، از ایشان شکایت کنید و ماه‌ها و سال‌ها ایشان را دچار دردسر نمایید؟! آیا بهتر نبود به جای این که از چنین مسیری به دنبال کسب درآمد باشید از هزینه‌های ۱۵۰ میلیون تومانی مجموعه خودتان بکاهید؟!

۳- جناب آیت الله قربانی! آیا وقتی از هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی ماهانه مجموعه خود سخن گفتید با خود فکر نکردید که مردم از خود خواهند پرسید، خروجی این همه هزینه چیست؟! و این که آن همه هزینه چه نمودی در زندگی دنیوی و مادی همچنین اخروی و معنوی‌شان داشته است؟! آیا فکر نکردید داغ نیروهای انقلابی و مجموعه‌های فرهنگی استان گیلان و خصوصاً رشت که سال‌ها است حسرت نمایندگان ولی فقیه استان‌های هم‌جوار خود را بر دل دارند، دو چندان می‌کنید؟!

۴- جناب آقای قربانی! امروز تعهدات شما درباره تحویل مجتمع آدینه رشت در قبال ده‌ها نفر از کسانی که با شخص شما قرارداد عقد کرده‌اند، بلاتکلیف مانده است و ایشان متحمل ضرر و زیان زیادی شده‌اند و زندگی برخی از ایشان قفل شده است و همین بدعهدی شما باعث شده که اعتبار دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان لطمه ببیند در حالی که حق این بود که به هر شکل ممکن و مشروع و حتی شده از محل دارایی‌های شخصی خود این خسارت‌ها را جبران کنید، نه این که توپ سوءتدبیر خود را در زمین رهبری بیندازید و پروژه شکست خورده خود را زیرمجموعه ایشان بخوانید!

در پایان برای شما عاقبت به خیری و برای مردم عزیز گیلان نیز، مسئولان دلسوز، جهادی، متخصص، متعهد و پاسخگو در همه عرصه‌های مدیریتی، نظارتی، اجرایی، فرهنگی و مذهبی را آرزو می‌کنم.

#سیاوش_آقاجانی
🆔 @nazokbin