شبهه: هزینه تعویض کارت ملی هرایرانی۳۳۰۰۰ تومن که هر ایرانی باید به دولت بپردازد. جمعیت ایران۸۰۰۰۰۰۰۰ کل هزینه کارت ملی درایران ۲٫۶۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن یعنی دو هزار و ششصد و چهل میلیارد تومن . خواهشمندم یه نفرجواب بده بااین پول میخوان خرج چیو در بیارن….یا کدام قرض یا اختلاسی رو میخوان لا پوشانی کنند..؟ تا الان […]

شبهه:

shobhehهزینه تعویض کارت ملی هرایرانی۳۳۰۰۰ تومن که هر ایرانی باید به دولت بپردازد.
جمعیت ایران۸۰۰۰۰۰۰۰
کل هزینه کارت ملی درایران ۲٫۶۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومن یعنی دو هزار و ششصد و چهل میلیارد تومن . خواهشمندم یه نفرجواب بده بااین پول میخوان خرج چیو در بیارن….یا کدام قرض یا اختلاسی رو میخوان لا پوشانی کنند..؟
تا الان قدرت فضای مجازی رو دیدید، لطفآ به اشتراک بزارید تا جوابش رو در تلویزیون ببینیم ؟

پاسخ شبهه:

۱- همانطوری که در صفحه اول سامانه صدور کارت ملی هوشمند میتوانید مشاهده کنید هزینه صدور هر کارت ملی هوشمند ۱۷۲۰۰ تومان است نه ۳۳۰۰۰ تومان.

۲- همانطوری که در این سامانه درج شده است، این طرح تنها برای افراد بالای ۱۵ سالی است که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند و نه همه جمعیت ۷۸ میلیون نفری ایران و این یعنی تنها کسانی که کارت ملی دریافت نکرده اند بابت این کارت متحمل هزینه خواهند شد.

۳- برای صدور کارتهای ملی، هزینه های مختلفی برای پست، صدور کارت، دستمزد خدمات کارگزاری ها و … محاسبه شده است و عملاً چیزی از این ۱۷۲۰۰ تومان اضافه نمی آید که به عنوان رقم سنگین اختلاس محسوب گردد.

۴- براساس خبر همشهری آنلاین به کد ۲۰۵۹۹۰ مورخ ۹۲/۱/۱۳ و به استناد مصوبه هیأت دولت وقت، قرار بود که مردم بابت هرکارت ملی هوشمند تنها ۵ هزارتومان پرداخت نمایند و بقیه آن را خود دولت هزینه کند که این مصوبه احتمالاً با حضور دولت جدید و شاید هم با افزایش هزینه ها و یا به دلیل مشکلات مالی دولت جدید عوض شده است.

۵- اگر این کارت طبق امکاناتی که برای آن (جایگزینی به جای چند کارت و دفترچه بیمه و …) پیش بینی شده است، بخشی از زحمات و هزینه های مردم را کم کند، تا حدودی برای خود افراد هم توجیه اقتصادی پیدا میکند، هرچند همه ما ترجیح میدادیم که بابت آن پولی پرداخت نکنیم.

۶- در هر کشوری فساد وجود دارد ولی وقتی همه میبینیم در کشورمان با مفاسد اقتصادی کلانی که بعضاً حتی از سوی اشخاص و جریانهای صاحب قدرت حمایت شده اند، برخورد قانونی و بعضاً مجازاتهای سنگین صورت میگیرد، طرح چنین شبهه ای براساس چند دروغ و با بهانه فسادستیزی، تنها می تواند جهت بدبین کردن مردم به اصل انقلاب صورت گرفته باشد.